Järvsöbacken förbättrar pistkvaliteten med nya stora investeringar och hundratals nya bäddar väntar vintergästerna i Järvsö som fortsatt satsar på barnfamiljer, hållbarhet och äkta upplevelser.
– Inför vintern har vi investerat cirka fem miljoner för att förbättra pistkvaliteten med en ny pistmaskin och uppdaterat snösystem. Dess-utom har vi förbättrat den populära nedfarten Himlabacken genom att göra den bredare och mer lättåkt. Gästerna som besöker oss vet att vi håller en väldigt hög klass på pisterna och det kan vi fortsatt garantera ända tills vi stänger för säsongen den 13 april förklarar Peter Augustsson, VD på Järvsöbacken.

I Järvsö pågår förberedelserna för fullt inför ännu en vintersäsong och den populära familjeskidorten tre timmar norr om Stockholm har inför säsongen flera nyheter för skidglada gäster. Järvsöbacken fortsätter att investera stort i anläggningen och inför säsongen kan den största målgruppen barnfamiljer räkna med att se mer av barnens favorit LOA samtidigt som de njuter av en högklassig skidupplevelse.
En av de största nyheterna är ett helt nytt hotell mitt i pisten. JBP Hotell stod klart i juli invid den nya 6-stols expressliften och erbjuder 64 stycken moderna bäddar samt en stor restaurang med uteservering. Runtom Järvsö har det inför säsongen ytterligare färdigställts över 200 bäddar med både direkta ski in-ski out lägen och andra natursköna boenden.

Fjolårets succé med den nya 6-stols expressliften, en investering på 40 miljoner, var en lyckad satsning och inför kommande vintersäsong kan gästerna fortsatt se fram emot mer tid i backen och mindre kötider.
– Ja, vi är väldigt nöjda med utfallet av den nya 6-stols expressliften. På drygt två minuter tar du dig till toppen och förra året hade vi ett besöksrekord så tajmingen var perfekt. Om vi tar rekord även denna säsong återstår att se men huvudsaken för mig är att vi kan fortsätta hålla vår höga kvalité och ha nöjda återkommande gäster, avslutar Peter Augustsson.

Järvsö är en växande året runt-destination där vintersäsongen ligger i topp, och med kontinuerligt ökande besökarantal så är destinationsbolaget i byn fortsatt tydliga med sina visioner och mål.
– Järvsö är en levande, personlig och genuin bygd. Det är äkta upplevelser vi erbjuder både besökare och bofasta och vi är så glada att nya gäster upptäcker Järvsö och kommer tillbaka både sommar och vinter. Och inte minst att allt fler familjer väljer att flytta hit, det är ju helt fantastiskt, säger marknadsansvarige Maria Rosén på Destination Järvsö AB.
Med direkttåg och enbart tre timmar till Stockholm ligger Järvsö idealiskt för den stora målgruppen barnfamiljer från Mälardalen.